EPALi konverents: APTEEKRI FOOKUSES ON INIMENE KUI TERVIK
14. septembril 2021 toimus Viru konverentsikeskuses EPALi
järjekordne konverents. Kõikide konverentsil kõlanud ettekannete
materjalidega saate tutvuda allpool. Päeva moderaator oli Mart Kuusk.
Konverentsi galeriid vaata SIIT (vajuta peale)
PROGRAMM
Moderaator Mart Kuusk.
Kokkuvõte päevast
Konvererentsi avas EPAL juht Ly Rootslane, kes sõnas, et
apteeker on kasvava rolliga tervishoiutöötaja, kes annab
patsiendile ja tervishoiutöötajatele infot ravimite kohta, olles
sageli esimene kontakt kergemate tervisehädade korral.
Samuti nõustab apteeker, kuidas hoolitseda oma tervise eest
ja ennetada haigusi. Järjest enam räägitakse kogukonnaapteekrist,
kes panustab inimese ja kogukonna tervisesse.
Leedu kolleegid Rasa Montvile ja Vaida Andreniene jagasid oma kogemust vaktsineerimisteenuse pakkumisel, et olla abikäeks riigile võitlusel COVID-19 pandeemiga.
Leedu kolleegid Rasa Montvile ja Vaida Andreniene jagasid oma kogemust vaktsineerimisteenuse pakkumisel, et olla abikäeks riigile võitlusel COVID-19 pandeemiga.
Spetsiaalse
koolituse saanud apteeker võib Leedus vaktsineerida alates selle
aasta märtsikuust.
Apteegis pakutavad teenused on viimaste aastate jooksul oluliselt laienenud, patsient ootab apteeki tulles põhjalikku nõustamist ravimite ja teiste apteegikaupade osas. Järjest olulisem on kliiniliste teadmiste pagas, oskus mõõta inimese tervisenäitajaid, aga ka nõustada, kuidas loobuda suitsetamisest ning miks tuleks minna sõeluuringule. Kõiki neid teemasid kajastasid konverentsil Taavi Tillmann Ühendkuningriikidest, Kristel Kivimets Tervise Arengu Instituudist, Janika Tähnas Raekoja apteegist, Hanna Ental Eesti Haigekassast. Eestit ees ootavatest uuendustest tervise infosüsteemides kõneles Taavi Annus sotsiaalministeeriumist.
Perearst ja vegan Marta Velgan jagas proviisoritele väärtuslikku ja praktilist nõu selle kohta, kuidas anda ravimispetsialistina asjakohast abi täistaimse toitumise valinud inimestele, kes jõuavad oma toitumisalaste küsimustega järjest enam ka apteekrini.
Tartu Ülikooli farmaatsia instituudi doktorant Kristiina Sepp tõdes oma ettekandes, et kuigi apteekreid ei kaasatud pandeemia alguses teiste tervishoiutöötajatega ühisesse infovälja, tõestas kriis nii riigile, patsientidele kui kogu tervishoiusektorile, et apteekrid on võimelised väga kiiresti kohanema ning pakkuma erikülgset tuge keerulistes tingimustes.
Konverentsipäeva lõpetas paneeldiskussioon, kus apteekrid Siiri Jürgenson, Janika Tähnas, Triinu Entsik-Grünberg, Diana Raudsepp ja Astrid Oolberg arutlesid selle üle, mida saab apteeker täna ja homme ära teha, et apteegiteenus oleks kvaliteetne ja patsiendikeskne.
Lisaks sisaldas konverentsipäev põnevaid ettekandeid, näiteks kas vananemist saab edasi lükata, kuidas saada kliiniliseks proviisoriks ja mis on tema ülesanded või kuidas appid võiksid aidata parandada ravijärgimust?
Apteegis pakutavad teenused on viimaste aastate jooksul oluliselt laienenud, patsient ootab apteeki tulles põhjalikku nõustamist ravimite ja teiste apteegikaupade osas. Järjest olulisem on kliiniliste teadmiste pagas, oskus mõõta inimese tervisenäitajaid, aga ka nõustada, kuidas loobuda suitsetamisest ning miks tuleks minna sõeluuringule. Kõiki neid teemasid kajastasid konverentsil Taavi Tillmann Ühendkuningriikidest, Kristel Kivimets Tervise Arengu Instituudist, Janika Tähnas Raekoja apteegist, Hanna Ental Eesti Haigekassast. Eestit ees ootavatest uuendustest tervise infosüsteemides kõneles Taavi Annus sotsiaalministeeriumist.
Perearst ja vegan Marta Velgan jagas proviisoritele väärtuslikku ja praktilist nõu selle kohta, kuidas anda ravimispetsialistina asjakohast abi täistaimse toitumise valinud inimestele, kes jõuavad oma toitumisalaste küsimustega järjest enam ka apteekrini.
Tartu Ülikooli farmaatsia instituudi doktorant Kristiina Sepp tõdes oma ettekandes, et kuigi apteekreid ei kaasatud pandeemia alguses teiste tervishoiutöötajatega ühisesse infovälja, tõestas kriis nii riigile, patsientidele kui kogu tervishoiusektorile, et apteekrid on võimelised väga kiiresti kohanema ning pakkuma erikülgset tuge keerulistes tingimustes.
Konverentsipäeva lõpetas paneeldiskussioon, kus apteekrid Siiri Jürgenson, Janika Tähnas, Triinu Entsik-Grünberg, Diana Raudsepp ja Astrid Oolberg arutlesid selle üle, mida saab apteeker täna ja homme ära teha, et apteegiteenus oleks kvaliteetne ja patsiendikeskne.
Lisaks sisaldas konverentsipäev põnevaid ettekandeid, näiteks kas vananemist saab edasi lükata, kuidas saada kliiniliseks proviisoriks ja mis on tema ülesanded või kuidas appid võiksid aidata parandada ravijärgimust?